Utmaningen


























Utmana
Utmana dig att lyckas. Utmana din lättja och gamla vanor.
Utmana gamla mönster och själlösa rutiner.
Gör nåt nytt. Gör det du aldrig har gjort.
--->

Viktminskning






















Principer för viktminskning
-Räkna kalorier
-Väg dig varje dag
-Justera ditt kaloriintag varje vecka

Uppvärmning






















Uppvärmning ska vara kort. Den största anledningen är att aktivera nervsystemet. Därför jobbar du explosivt med låg vikt i de första seten. Ska du köra bröst så gör några snabba armhävningar. Ska du köra ben så gör några snabba upphopp.
Stretcha väldigt moderat. Stretcha kan vara bra bara för att känna dagsformen. Hur mår muskeln och kroppen? Det kan stretch avslöja.
Allra först så kan du köra lite intervaller. Cykla snabbt en minut. Ta det lugnt en minut. Och repetera i 5-10 minuter. Denna övning är super även i roddmaskin eller löpband.

Ensamheten


























Dina mål. Dina förutsättningar. Du ensam känner smärtan. Du ensam känner segern.

Vinterbad


























Först hård aktivitet, sedan bastun. Därefter hoppar du ner i det iskalla vattnet.
Även om studier har påvisat att återhämtningen inte påskyndas av kallvattenbad så finns det nog inget skönare efter hård träning. Rent psykiskt så blir du piggare och mer harmonisk.
Det jobbigaste med kallvattenbad är inte själva doppet, utan kylan på fötterna när man ska till vattenhålet. Jag rekommenderar starkt att du tar med badtofflor när du går ut. För väl efter doppet så vill du bara stå ute och andas. Om det är mörkt och stjärnklart så blir stunden magisk.