Motionsförmån


























Vad har du för deal med din arbetsgivare?
Skatteverket ser gärna att du tränar. Läs mer här >>
Så träna med mig och låt din arbetsgivare betala. Win!

The bag



















Ta alltid med träningskläder.
Låt inte morgonhumöret bestämma om det kanske blir träning eller inte.
Ta med träningskläder på semestern, weekend-resan och konferensresan.
Planer ändras. Om du trodde att du inte hade tid och nån ställer in nåt. Nån annan ringer osv. Se till att du har träningskläder med dig. Alltid.

BCAA





















Branched Chain Amino Acids.
Eller grenade aminosyror. Det är detta du vill åt när du äter och dricker protein. Protein är uppbyggt av aminosyror. Vissa aminosyror är viktigare än andra. Den viktigaste aminosyran för dig som tränar är leucin. Detta finns det mycket av i mjölkprodukter, soja, ägg och kött.
Se till att få i dig ca 3 gram leucin, vilket är ungefär 6 dl mjölk eller 30 gram vassleprotein, före din hårda styrketräning och gärna efter också så maxar du muskelproteinsyntesen.

Självkompetens (Self-efficacy (SE))

























Ju mer du tror på dig själv, desto större chans är det att du lyckas.
Att tro på sig själv är en sak man kan träna upp.
Du lär dig genom andra och sedan prövar du själv. Om du har stark tilltro till din egna förmåga så kommer du att prova på tuffare saker.

Hypertrofi



















Principer för att bygga muskler

- Se till att ha ett kaloriöverskott, ca +500 kcal.
- Repsa på 8-12 st i 3 veckor
- Fjärde veckan så kör du supertung träning, 2-3 reps och jättemånga set
- Börja om med 8-12 reps.
- Högt proteinintag, minst 2 gram per kilo kroppsvikt (helst 3 gram)
- Börja träningspassen med flerledsövningar som bänkpress, knäböj och marklyft, komplettera med alternativa övningar där du kör dog crap eller myoreps.